Müşteri sizin kim olduğunuzla değil, kendinin kim olduğuyla ve onu nasıl hissettirdiğinizle ilgileniyor...
Henüz hiçbir teknolojiye “duygu” yüklenemedi.
“İnanabiliyor musun, beni telefonda 1 saat bekletti, benim küçücük bir işimi halletmedi. Ben senin müşterinim ya, senelerdir senle çalışan, seni diğer firmalara tavsiye eden, öneren, sana para kazandıran, tıkır tıkır ödeme yapan müşterinim ya”. “Sen kendini ne sanıyorsun, oranın sahibi misin, küçücük bir iş için nasıl beni bu kadar bekletirsin, nasıl telefona çıkmazsın, nasıl muhattap olmak istemezsin, kimsin patron musun, başkan mısın nesin?
“Ben onunla iletişim kuramıyorum, onunla iletişim kuramadığım için firmayla da iletişim kuramıyorum. Yok yok ben çalışmayacağım, 2018 planlarımdan çıkarıyorum, şimdi gitsin kimle patronculuk mu oynuyor yöneticilik mi oynuyor ne oynarsa oynasın” “Birde randevu almış, benden alamadı bizim çocuktan almış, gelsin gelsin bakalım da görelim”
Anlattığım olay; Büyük ve önemli iki firmanın iki üst düzey yöneticisinin iletişimi, yaşadığımız, duyduğumuz pek çok müşteri haykırışından sadece biri...
Dünyanın en iyi ürününü üretseniz, teknolojiye binlerce dolar yatırım yapsanız dahi bunu sunacak hedef kitlenizle iletişimde olacak “insan gücünüz” yoksa ürününüzün de şirketinizin de bir anlamı olmayacak kaynaklarınız, yıllar yılı ilmek ilmek dokuduğunuz Kurumsal İtibarınız,
yavaş yavaş eriyip gidecektir…
Dünya Yapay zeka, müşteri deneyimleri, endüstri 4.0’la birlikte, ‘’insan değerlerini ‘’ de konuşuyor. Henüz hiçbir teknolojiye “duygu” yüklenemedi.
Rekabetin her geçen gün arttığı, bilgiye çok kolay ulaşılabildiği, teknolojiyi satın almanın bu kadar kolay olduğu günümüzde farkı yaratacak tek ve en önemli nokta “İNSAN”..
Kazanmalar da kaybetmeler de insanla başlar, insanla biter...
Müşteri kendini farklı ve özel hissetmek istiyor...Senin kim olduğun değil, kendinin kim olduğuyla ilgileniyor, onu nasıl hissettirdiğinle hareket ediyor...Ürün satın almıyor, duygu satın alıyor, ilişki satın alıyor.
Dünya değişti, müşteri değişti, siz de değişin...
Müşteri sizin kim olduğunla değil onu kim ve nasıl hissettirdiğinizle ilgileniyor...
2 Aralık 2017