Kurumsal İtibar; kurumların insanlar üzerinde bıraktığı olumlu izlenim ve olumlu algılamaların toplamıdır. Gücüdür, sermayesidir.
İtibarın yaratılması kadar yönetilmesi, korunması ve onarılması da hayati önem taşır.
Kurumsal İtibar Yönetimi; kurumların kültürünü, misyonunu vizyonunu, felsefesini, hedeflerini iş yapış şekillerini bilen ve özümseyen saygın dürüst güvenilir ve işinin ehli insanlar tarafından yönetilmelidir.
Latince kazanmak, hak etmek anlamına gelen mereo kökünün, Yunanca güç iktidar anlamına gelen kratia sözcüğü ile birleşiminden doğan ‘MERİTOKRASİ’ kelimesinin Türkçesi ‘LİYAKAT’ anlamı ise bir kimsenin işi alması için o işe uygun
olması, yakışması, taşıyabilmesi, duruş sergileyebilmesi, bilgi ve birikimi ile hak etmesidir. Yeterlilik ilkesidir.
İşin bilene yapana yapabilene, çalışana emek verene öğrenene anlayana mücadele edene çözüm üretene, yeteneğe, inançla saygıya sevgiyle dürüstlükle, enerji ve yüksek iş motivasyonuyla başarana verilmesidir.
En güçlü servet İTİBARDIR,
Kurumsal İtibar Yönetiminde
Kurumsal İletişim Yönetimde
esas olan LİYAKATTIR.