Marka Yönetiminde GLOKALLEŞME
Glokalleşme, küresel bir ürün veya hizmetin yerel özellikler ve kültürel beklentilere adapte edilerek sunulmasıdır.
Bir ürünü, hizmeti, markayı, kanunu, kuralı, bilgiyi, insanı, hatta çiçeği ağacı, kediyi köpeği veya herhangi bir canlıyı olduğu gibi alıp başka bir yere kopyalayarak her yerde aynı şekilde etki göstermesi ve/veya yaşaması beklenemez. Her insanın, ailenin, mahallenin, köyün, ilçenin, ilin, ülkenin bölgenin, canlı türünün, coğrafyanın kendi iç dinamikleri, yapısı, kültürü, değerleri vardır.
Markaların bağ kuracağı insanların değerlerini, kültürel içgörülerini ve dinamiklerini dikkate alarak, insanlarla iç içe ve GLOKALLEŞEREK iletişim kurmaları, insanın temel ihtiyaçlarına hitap etmeleri, hikayelerini anlatmaları, eşsiz müşteri deneyimleri yaşatmaları, global düşünerek yerel çözümler sunmaları, Marka Yönetiminde başarının temelidir.
Global bir marka olabilirsiniz. Faaliyet gösterdiğiniz her bölgede ne kadar kabul görüyorsunuz ve/veya ne kadar başarılı olabiliyorsunuz?
Aynı marka bilinirliğini, marka değerini, marka itibarını, satış rakamlarını ve karlılığı ne kadar sağlayabiliyor sunuz?
Ne kadar glokalleşebiliyorsunuz?